
Sıfır Atık Vakfı Başkanı ve COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş, İstanbul‘da düzenlenen Anahtar Fikirler Zirvesi’nde sürdürülebilirlik, yeşil dönüşüm ve şehirlerin geleceğine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Vakıftan yapılan açıklamaya göre, Emlak Konut GYO tarafından, gayrimenkul ve inşaat sektöründeki gerçek ihtiyaç alanlarına yenilikçi çözümler geliştiren girişimleri sektör temsilcileri, yatırımcılar ve kurumlarla buluşturan Anahtar Fikirler Zirvesi 2026, dün ve bugün Rixos Tersane İstanbul’da gerçekleştirildi.
Zirvenin ikinci gününün açılış programına Sıfır Atık Vakfı Başkanı Ağırbaş, Emlak Konut Genel Müdürü Yasir Yılmaz, Emlak Konut Strateji ve Kurumsal Gelişim Koordinatörü Hasan Tural, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Kentsel Dönüşüm Başkanı Hakkı Alp başta olmak üzere çok sayıda girişimci, yatırımcı, sivil toplum kuruluşu ve sektör temsilcisi katıldı.
“Zirvenin ortak akıl platformuna dönüştüğünü görüyoruz”
Açıklamada, zirve kapsamındaki konuşmasına yer verilen Sıfır Atık Vakfı Başkanı Ağırbaş, sürdürülebilir şehirlerin inşasının, inovasyonun ve verimlilik odaklı dönüşümün önemine dikkati çekti.
Ağırbaş, Anahtar Fikirler Zirvesi’nin geçen yılki ilk buluşmadan bu yana önemli bir dönüşüm geçirdiğini belirterek, “Farklı kurumların, farklı insanların ortak hedef doğrultusunda fikirlerini yarıştırdığı güçlü bir ambiyansa şahit olmuştuk. Bu yıl ikincisi düzenlenen zirvenin, Emlak Konut ve paydaşlarının katkılarıyla daha ileri taşınarak gerçek bir ortak akıl platformuna dönüştüğünü görüyoruz.” ifadelerini kullandı.
Sıfır Atık Hareketi’nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın öncülüğünde 2017’de başlatıldığını anımsatan Ağırbaş, “Sıfır Atık Vakfı olarak 2017 yılında Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin başlattığı Sıfır Atık Hareketi’ni, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızla birlikte dünya sahnesine taşıdık. Bugün Türkiye’nin 81 ilinde ve dünyanın 193 ülkesinde karşılık bulan küresel bir marka haline geldi.” değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye’nin ev sahipliği yapacağı COP31 sürecine de değinen Ağırbaş, “COP31 ile beraber Türkiye’nin iklim dönüşümü, çevre ve şehircilik alanında yaptığı çalışmaların dünyaya anlatılacağı ve daha ileri taşınacağı önemli bir süreç yaşayacağız. COP31 Başkanımız ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Murat Kurum’un liderliğinde, insanı merkeze alan ve dünyanın gerçeklerinin konuşulduğu bir COP toplantısı inşa etmek için çalışıyoruz.” dedi.
Ağırbaş, şehirlerin geleceğinin sürdürülebilirlik ekseninde şekilleneceğini ifade ederek, şunları kaydetti:
“İstanbul’u sıfır atık çalışmalarının merkezi haline getirmek istiyoruz. Sıfır atık temelli teknoparklar, AR-GE merkezleri ve kurduğumuz Sıfır Atık Enstitüsü ile İstanbul’da sivil toplum, iş dünyası ve farklı kesimlerle birlikte önemli çalışmalar gerçekleştireceğiz. Yaşanabilir, sürdürülebilir şehirler inşa edersek iklim kriziyle mücadeleyi daha güçlü hale getiririz. Yapı sektörü, çevresel etkilerin önemli bir bölümünü oluşturuyor.
Bu alandaki yeşil dönüşüm, emisyon azaltıcı projeler ve sürdürülebilir uygulamalar, dünyadaki çevre sorunlarıyla mücadelede büyük katkı sağlayacaktır.”


Yorumlar kapalı.